Toch schoner verwacht in hotel Tulip Inn Leiderdorp

De kamer is opvallend groot. En oogt luxe. De schoonmaak is op een aantal plekken onvoldoende. En dat terwijl het hotel zou moeten voldoen ‘aan de hoge internationale standaard’ die wordt beloofd (foto’s: Lezerzzz).

Van onze redactie – Lezerzzz beoordeelt soms hotelkamers door geheel Nederland op een vijftal criteria: ligging, algemene indruk, hygiëne, bedden en sanitair. Op basis hiervan wordt wel of niet een Lezerzzz goedkeuring toegekend. Dit keer werd onaangekondigd hotel Tulip Inn Leiderdorp bezocht.  

Het voordeel van een hotel dicht aan de snelweg is dat je op doorreis weer snel je route kunt vervolgen zonder hinderlijke stadsdrukte. Het Tulip Inn Leiderdorp is zo’n hotel en je kunt er nog zonder kosten parkeren ook. Liggend langs de A4 bevindt het zich op ongeveer twintig minuten afstand van luchthaven Schiphol. Ideaal voor zakenreizigers dus. Rust en ontspanning vind je op de stranden van Katwijk aan Zee en Noordwijk waar je makkelijk naar toe kunt rijden. Op de website van Golden Tulip kom je oneindig veel hotels tegen van deze keten. Naast Europa vind je ze in Azië, de Pacific, Amerika, het Midden-Oosten en Afrika. Of je een hotel zoekt in bijvoorbeeld Bangkok, Dubai, Sao Paulo, Berlijn of gewoon in Leiderdorp, je kunt er altijd terecht. De oorsprong van Golden Tulip ligt in Nederland in het jaar 1962. Toen werden de eerste Golden Tulip hotels geopend. De naam is een beetje verwarrend, want is het nu gewoon Tulip Inn of Golden Tulip? Het zit zo, de hotels Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip zijn onderdeel van de internationale hotelketen Louvre Hotels Group. Duidelijk is dat elke vestiging voldoet aan ‘de hoge internationale standaard’ die de keten nastreeft. Met de toevoeging: ‘met als resultaat een verblijf dat even inspirerend als prettig is’. En dus hebben we hoge verwachtingen van ons verblijf in Leiderdorp ondanks dat onduidelijk blijft wat die ‘standaard’ precies betekent.

Voldoende opbergruimte

De ontvangst aan de receptie is vriendelijk. En dat is altijd prettig. Voordeel is dat de receptie hier 24 uur per dag bemand is. En kun je ’s avonds laat nog inchecken zonder dat je de kans loopt voor een gesloten deur te staan zoals bij andere hotels het geval kan zijn. Dat uitchecken is overigens ruim, je hebt tot 12.00 uur om je kamer te verlaten. De kamers zijn goed vindbaar en de gangen zien er netjes en verzorgd uit. Het hotel telt zestig kamers. Na binnenkomst in onze kamer, welke je doet met een speciale sleutel, kun je kleding op een handige wijze aan kapstokjes hangen en is er voldoende opbergruimte voor de tassen en koffers. De kamer is opvallend groot. En oogt luxe. Een ruim tweepersoonsbed met twee nachtkastjes en lampjes aan weerszijden, een schrijftafel waar je aan kunt werken, een zithoekje, een kleurentelevisie van een redelijk formaat, gordijnen die geen licht doorlaten en je helemaal kunt sluiten en een kantelraam welke je bij een beetje warm weer de hele nacht open kunt laten staan. Er is WiFi aanwezig in de kamer zonder dat je hier extra voor hoeft te betalen. Er is helaas geen waterkoker aanwezig. Met die hoge internationale standaard had die er wat ons betreft gewoon moeten zijn.

Stevige schoonmaakbeurt

De kamer zelf lijkt in een eerste oogopslag redelijk schoon, maar is het opvallend genoeg niet. De gordijnen zijn op sommige plekken flink zwart geworden door het vele beetpakken. Achter de gordijnen tegen het plafond is al lange tijd niet meer schoongemaakt. Stof en spinnenwebben leveren het bewijs. Het tapijt kan op een aantal plekken wel een stevige schoonmaakbeurt gebruiken. De badkamer kent een ruime inloop en is helder verlicht. Maar is niet overal tot in de detail nog in de staat waarin je deze zou mogen verwachten. Een fineerstrip van het badmeubel is losgelaten door het vocht en hangt er troosteloos bij. Haren van de vorige gasten hangen er nog aan. Er zijn voldoende, grote handdoeken aanwezig. Er is zowel een ligbad als een douche. Handig is de knijpflacon met vloeibare zeep. Losse zeepjes schieten door de gladdigheid toch alleen maar weg. De schoonmaak is op een aantal plekken onvoldoende. Jammer, want hier hadden we het toch schoner verwacht. We treffen stof aan, zoals op het luikje van de afzuiging, die overigens niet hoorbaar is. Gezien de condens die te zien is na het douchen, is het de vraag of deze wel afdoende werkt. Maar ook op de vloer, tussen de douchewand en de vloertegels is aangekoekte viezigheid te zien. Onder de randen van de toiletpot is het vies. Een paar scheuten chloor had hier wonderen gedaan. De toiletborstel is een ramp. Deze had al jaren geleden weggegooid moeten worden. Wat een vieze smeurie!

Niet in het systeem

Tegen half één ’s nachts vinden de buren het nodig een luidruchtige conversatie te beginnen. Nergens rekening mee houdend. En duurt het even voordat het weer stil is. Maar dat is het hotel natuurlijk niet aan te rekenen. Jammer dat de toegangsdeuren van de kamers met een klap dichtvallen door de dranger die erop gemonteerd is. Menige gast zal ’s nachts in zijn hotelkamer plotseling rechtop in bed zitten als er ergens iemand ‘thuis’ komt. Omdat het hotel dichtbij de snelweg ligt, is er wel het nodige verkeersgeluid hoorbaar in de kamer, met name ’s morgens vroeg. Maar ja, dat heb je nu eenmaal op zo’n locatie. Overigens wordt in onze schriftelijke bevestiging aangegeven dat het ontbijt is inbegrepen bij deze tweepersoonskamer. Maar de dienstdoende receptionist geeft aan dat het ontbijt apart moet worden afgerekend, bovenop de kamerprijs en de toeristenbelasting. Omdat een ontbijt niet in het systeem staat. Die administratie in het hotel moet dus beter. Flavours is het eigen restaurant van het hotel en verder beschikt men over een bar. In de Coffee Corner worden koffie, broodjes en cake geserveerd. We hebben de mogelijkheden niet geprobeerd en deze zijn daarom niet meegenomen in de beoordeling.

Beoordeling Tulip Inn Leiderdorp

Ligging: goed. Algemene indruk: goed. Hygiëne: onvoldoende. Bedden: goed. Sanitair: onvoldoende. Lezerzzz goedkeuring: niet toegekend.

Nadere gegevens

Persant Snoepweg 2, Leiderdorp, telefoon 071-5899302, www.tulipinnleiderdorp.nl.

Hotel Tulip Inn Leiderdorp is door Lezerzzz gevraagd om een reactie op deze beoordeling. Deze heeft als volgt gereageerd: ‘Wij ondernemen op jullie constateringen uiteraard onmiddelijke actie. Hygiëne staat bij ons hoog in het vaandel en wij hebben de kamerschoonmaak derhalve uitbesteed aan een daarvoor gespecialiseerd bedrijf. Op de uitgevoerde schoonmaakwerkzaamheden voeren wij consequent kamerchecks uit. Wij zullen op een juiste uitvoer van de schoonmaakwerkzaamheden in de komende  periode nog strenger toezien om dit soort zaken uit te sluiten. Tevens zullen wij de technische zaken in de kamers nog eens extra nalopen.’

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*